Vrijwilliger worden
Ben jij klaar om vrijwilliger te worden op de Elbe?
Als vrijwilliger van de Elbe ben je onderdeel van een ervaren organisatie. Een deel van onze 80 vrijwilligers is wekelijks in verschillende samenstellingen aan boord. Dat betekent dat je er niet elke week hoeft te zijn, maar dat we met elkaar bij toerbeurt het vaar- en onderhoudsschema invullen.
Onze vrijwilligers zijn verzekerd, worden voorzien van persoonlijke beschermingsmiddelen, werkkleding en bemanningskleding: Een werkoverall, werkschoenen, handschoenen, gehoorbescherming etc.
Vrijwilliger onderhoud
Je vindt het leuk om te klussen, te verven, schoon schip te maken en alles in gereedheid te brengen. Als je niet wilt of kunt varen als bemanningslid, ben je toch betrokken bij het voorbereiden van onze vaartochten en het in conditie houden van ons varend monument, je geeft eventueel rondleidingen of helpt met hand en spandiensten.
Roeier
Als de Elbe vertrekt of de haven binnenkomt sta jij in Maassluis aan de kade om los te gooien of vast te maken. Je weet hoe dat moet of je wilt dat leren, met een gedegen instructie om veilig te werken. Vroeger werden trossen van schepen met een roeibootje naar de wal gebracht door ‘roeiers’. De man (m/v) op de kade noemen we ook roeier.
Bemanningslid
Je bent minimaal zes keer per jaar beschikbaar voor 1 of meerdere vaardagen. Onderdeel van de selectie is een medische keuring. Je krijgt een monsterboekje en je volgt een introductie om de ins en outs van het schip te leren kennen.
Gezel algemeen
Een gezel helpt aan dek of in de machinekamer of in het kombuis.
Eisen:
* Keuring (regelen wij)
* Monsterboekje (regelen wij)
* Introductie bemanningslid
* E-learning veiligheid
Gezel dek of machinekamer
Je bent fit genoeg om aan dek te helpen, wacht te lopen en bereid om een 4-daagse cursus Basic Safety te volgen (ehbo, branden blussen, reddingsmiddelen, milieuwetgeving).
Eisen:
* Keuring (regelen wij)
* Monsterboekje (regelen wij)
* Introductie bemanningslid
* E-learning veiligheid
* 4-daagse STCW cursus Basic Safety (regelen wij)
* Ervaring als extra bemanningslid
Officieren
Als kapitein, stuurman of machinist heb je alle bekende papieren om met een zeegaand schip te mogen varen. Als machinist is dat tot 3.000 kW (of hoger)
Heb je in het verleden gevaren, dan mogen je papieren niet ouder zijn dan 5 jaar.
Enthousiast? Vaar dan een keer mee en proef de sfeer.
Neem contact op via info@smcr.nl of als je aanvullende vragen hebt, bel dan 06-51562210